Fòrum - Wiki - Juga a truc - Crea un compte      

Menú
· Home
· Classificacions
· Compte Club Retruc
· El meu perfil
· Enllaços d'interès
· Fòrum de discussió
· Galeria d'imatges
· La vostra opinió
· Llista d'usuaris CCR
· Llista d'usuaris inscrits
· Queixes
· Recomana'ns
· Retruc
· Torneig

Top 10
01: Queralbs1821
02: Miqueel1778
03: TaYa1630
04: jocfora1624
05: bud_ice1593
06: Copes1575
07: morey1574
08: Jove1550
09: socrates1546
10: toniadrover1540

Top 10. Valencià
01: toninaina1524
02: MONJA1512
03: toniadrover1512
04: pubil1511
05: jocfora1504
06: ander1500
07: fletxa1500
08: LaRocaLoca1500
09: morey1500
10: obrador1500

Informació del usuaris
Benvingut, Anonymous
Nickname
Password
(Registra't)
Membres:
Últim: jtorres23
Nous Avui: 0
Nous Ahir: 0
Total: 12556

Gent connectada:
Visitants: 1
Membres: 0
Total: 1

Retruc - Vols fer un truc?: Forums

www.retruc.net :: Veure tema - Qui guanya els envits quan no n'hi ha?
 FAQFAQ   BuscarBuscar   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

Qui guanya els envits quan no n'hi ha?

Publicar un tema nou   Aquest tema està bloquejat i no hi pots editar temes ni publicar respostes    Índex del Fòrum de www.retruc.net -> El reglament
Veure tema anterior :: Veure tema següent  

Si ningú dur envits lligats, qui guanya?
El que té la carta amb la numeració més grossa ( 5, 6 o 7) i si hi ha empat el que és mà.
75%
 75%  [ 30 ]
El que és mà
25%
 25%  [ 10 ]
Vots Totals : 40

Autor Missatge
Reservada
Equip de retruc.net
Equip de retruc.net

Registrat: Feb 04, 2004
Missatges: 312
Ubicació: Son Negre-Felanitx

MissatgePublicat: Dg Jun 04, 2006 9:40    Assumpte: Qui guanya els envits quan no n'hi ha? Respondre citant

Contestau i ho aclarirem
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email MSN Messenger
_WiL_
Equip de retruc.net
Equip de retruc.net

Registrat: Feb 16, 2006
Missatges: 295
Ubicació: Port de Sóller

MissatgePublicat: Dg Jun 04, 2006 10:35    Assumpte: Respondre citant

Me direu caparrut (i ho entendré, ho sonc!) però es 10, 11 i 12 també son necesaris per lligar envits, no? Dotze de copes (20) + 6 (6) de copes= 26 envits!

Ai... ningú té cap llicenciatura de Truc per aquí enmig? icon_lol.gif
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat MSN Messenger
samadona
Truquer habitual
Truquer habitual

Registrat: Feb 02, 2004
Missatges: 137
Ubicació: Felanitx

MissatgePublicat: Dg Jun 04, 2006 11:12    Assumpte: Respondre citant

Jo estic amb en Will, no havien de tenir dues cartes lligades per fer envits?
Me pensava que el mínim d'envits que es podien dur eren 20!!! Bé, això crec que és el que diu la norma dels envits, ... i si no hi ha lligades el que guanya és el que és ma!!! sino pareix que hauria de guanayar el que du la carta més alta!!! què no ho veig massa llògic ja que això no té res que veure amb els envits...

Bé, mem si ho aclarim...

Au, bons trucs i sort a tots!!!
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email
obrador
Equip de retruc.net
Equip de retruc.net

Registrat: Jan 13, 2004
Missatges: 2894
Ubicació: Cas Concos

MissatgePublicat: Dg Jun 04, 2006 13:10    Assumpte: Respondre citant

Bones truquers.

Per la propia definició d'envits, és necessari que dues cartes lliguin, excepte si és l'amo o el segon, per tant si no et lliga cap carta no dus envits, o en dus 0 (si dus dos negres que lliguen son 20) per això, si no et lliga cap carta, sigui quina sigui es considera un empat 0-0-0-0, i en cas d'empat sempre guanya qui és ma.

Ho sento, pero per moltes enquestes que anunciin el contrari, no crec que em convenceu del contrari icon_wink.gif
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor
_WiL_
Equip de retruc.net
Equip de retruc.net

Registrat: Feb 16, 2006
Missatges: 295
Ubicació: Port de Sóller

MissatgePublicat: Dg Jun 04, 2006 13:54    Assumpte: Respondre citant

Collonut, així explicat si que s'entén! icon_biggrin.gif
Tornar a dalt
voltor
Equip de retruc.net
Equip de retruc.net

Registrat: Oct 15, 2005
Missatges: 417
Ubicació: Ciutat

MissatgePublicat: Dg Jun 04, 2006 16:26    Assumpte: Respondre citant

Jo vaig aprendre com diu n'Obrador,I al truc Valencia tambe es aixi,malament jugan sense reis,cavalls i deus,s'han de tenir dues cartas lligadas,si no,no son envits,per tant no ha lugar la protesta,caso sobreseido!...se levanta la sesion!
icon_cool.gif
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
Reservada
Equip de retruc.net
Equip de retruc.net

Registrat: Feb 04, 2004
Missatges: 312
Ubicació: Son Negre-Felanitx

MissatgePublicat: Dg Jun 04, 2006 21:25    Assumpte: Respondre citant

No perquè ho penseu així, sigui cert. Pensau en les quantitats de petites normes que em trobat diferents entre els distints pobles. Per tant crec que hi ha molta diferència d'opinio, basta veure l'enquesta.
El que és cert es que si no hi ha envits ha de guanyar algú i la teoria de la mà és tan vàlida com mirar si algú dur un 5 un 6 o un 7...
per tant que ho decideixi l'enquesta. O no?

Editat per darrera vegada per Reservada el Dg Jun 04, 2006 21:41, editat 1 cop en total
Tornar a dalt
Rebo
Truquer novell
Truquer novell

Registrat: Dec 15, 2005
Missatges: 20
Ubicació: Ciutat

MissatgePublicat: Dg Jun 04, 2006 21:39    Assumpte: Manual sobre envits Respondre citant

Be cercant per ca nostra he trobat el manual del Truc d’en Lluis Mª Segura i Bonnin de l’any 1987, en el qual en el tema d’envits no deixa clar aquesta situació però vos posaré un parell de paràgrafs que crec que poden donar un poc de llum al tema.

“La situación del Truc que se denomina Envite consiste en tener, como mínimo, dos cartas del mismo palo de las tres que nos han tocado”

“Igualmente, a efectos de sumar envites, todos los Reyes, los tres Caballos restantes y las tres Sotas restantes, tienen un valor de Cero Puntos. Por ejemplo el Rey de Copas y el Siete de Copas valen 20+0+7=27.”

D’aquí se pot deduir que si no hi ha dues cartes del mateix palo no es duen envits i que dues negres del mateix palo valen 20+0+0=20 punts.

Així que si s’envida i ningú dues cartes del mateix palo guanyarà el que es ma?... Esper que aquestes frases serveixin per reflexionar i desig que s’arribi a la millor solució per consens per millor si cab mes, aquesta meravellosa web.

Un saludo.
Tornar a dalt
toninaina
Equip de retruc.net
Equip de retruc.net

Registrat: Dec 23, 2005
Missatges: 225
Ubicació: Llucmajor

MissatgePublicat: Dg Jun 04, 2006 23:10    Assumpte: Respondre citant

Jo sempre he jugat que cada carta per si sola te uns envits i pel fet de ser parella (des mateix pal), són vint més.
Però vaja... no vol dir que lo que jo hagi apres sigui lo que toca. Cada un que digui sa seva i entre tots vorem que surt. icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif
Tornar a dalt
secretari
Truquer novell
Truquer novell

Registrat: Jan 26, 2006
Missatges: 50
Ubicació: ses salines

MissatgePublicat: Dl Jun 05, 2006 17:15    Assumpte: Respondre citant

A jo m'és igual si es decideix que sigui d'una manera o de l'altra, però al meu poble (que és el del cosí den voltor) es juga així com diu na toninaina, i així en vaig aprendre fa més de ... tants anys!!! (urooo, quan hi pens, .... tornam vells; ara que, vista l'alternativa ....).

I a més, si en voltor diu que el cas està tancat, és que està tancat. Res a objectar. Només heu de saber que a plaça tot se ven.

Salut i sort, truquers icon_wink.gif
secretari
Tornar a dalt
maset
L'altre jefe:
L'altre jefe:

Registrat: Jan 14, 2006
Missatges: 920
Ubicació: llucmajor

MissatgePublicat: Dl Jun 05, 2006 22:27    Assumpte: Respondre citant

Bon vespre, bon dia, bones tardes a tots i a totes.

Ja que hi a dret de expresió, vull intentar di sa meva respecte als envits, aixi com diu na Toninaina sempre si ha jugat per es nostro poble, respecte a nes Secretari que no se cuans d'anys diu que fa que juga o que en va aprendre, dir-vos que a part de estar ell a n'es TOP, es qui el va ensanyar i el va involucrar a n'aquest adicte joc, vaig eser JO. jajajaja........alies "MASET" , Bé respectaré si no me guarda de mentir i el perdonaré, ho entendré.

Au bromes a part, anem per feina.

Ses enquestes estan molt bé pero respecte a ses normes hauriem de tenir un poc en compte ses formes de jugar de cada poble, i si se pot escoltar ses normes que tenien o tenen els nostres padrins cuan jugaven o juguen a sa taverna.

Respectaré cualsevol desició perque entenc que lo que sa fet es una feina faraonica pero el meu vot es clar.

Cada carta teu el valor numeric corresponent excepte els negres que diuen( 10,11,12), que si lliga amb un altre te valor de 20 i si no "" 0 "" patatero, i si no hi ha lligat a cap des jugadors sa carta mes alta sigui ma o peu.

Abans he dit lo respectar tota decisió presa, perque aixi ho he fet en el cas de poder envidar haguent jugat carta, que es darrer te truca i tu piguis envidar, vaig quedar estorat sa primera vegada que en va pasar, si li hagues fet aixo al meu padrí encara em pegaria "beccolladeses", pero sa norma aqui es aixi i ben posada esta.

Bé com que a sa primera carta vaig demenar disculpes llinguistiques i de escentuació, no tornaré a repetir-ho.

Per cert secretari seras tu que tornes vell com dius. jo amb ......enta i tantos ja me basten, segur que en lo que he dit abans recre una resposta seriosa, jejejeje.................

Tornant un poc enrrera vull dir "mea culpa" crec que jugant cualque vegada dou haver pasat i no se com se va resoldre, o no en vaig donar compte.

Au bona nit a tots truquers i bones truqueres, i jugau per pasar una bona estona amb amics.

icon_biggrin.gif icon_tongue.gif icon_wink.gif M A S E T icon_wink.gif icon_wink.gif icon_wink.gif icon_wink.gif
Tornar a dalt
bud_ice
I els d'enmig
I els d'enmig

Registrat: Oct 21, 2005
Missatges: 364
Ubicació: Campos

MissatgePublicat: Dt Jun 06, 2006 14:45    Assumpte: Respondre citant

Bones, aquí tothom diu sa seva i jo no seré menos, jejeje

Jo me varen ensenyar a jugar que si no tens dues cartes lligades sempre guanya sa mà.

De petit a ses festes de's barri se feia un torneig de truc i jugaven així.

Es meu vot es per sa mà.

adeu a tots
Tornar a dalt
secretari
Truquer novell
Truquer novell

Registrat: Jan 26, 2006
Missatges: 50
Ubicació: ses salines

MissatgePublicat: Dt Jun 06, 2006 14:58    Assumpte: Respondre citant

És cert que en maset va ser la mala influència que me va viciar en aquesta web. Però mostrar-me a jugar ... això ja són figues d'un altre paner. Me'n va mostrar el meu padrí "en Joan de can Llucia" quan jo encara no pesava ni dues unces (ara en faig un parell més).

A més, maset, te pareix possible que un que no té ni idèa de jugar en pugui mostrar a qualcú? icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
Al cap trobarem "ses voltes", maset icon_wink.gif

Salut i sort, truquer@s
secretari
Tornar a dalt
Jove
Equip de retruc.net
Equip de retruc.net

Registrat: Jun 06, 2006
Missatges: 809
Ubicació: BugerCity

MissatgePublicat: Dl Jun 26, 2006 14:29    Assumpte: Respondre citant

Bones.
I per què no aplicau ses mateixes normes que s'apliquen al torneig de truc d'aquí?. (de mallorca), si es fa un torneig supós que tots els jugadors estan d'acord?.
Fins un altre.
Mentres hi hagui Herbes i pomada hi haura un bon Truc!!!!, je,je
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email Visitar pàgina web de l'autor MSN Messenger
Mcenroe
Truquer habitual
Truquer habitual

Registrat: May 04, 2006
Missatges: 163
Ubicació: Felanitx-Son Garí

MissatgePublicat: Dc Ago 02, 2006 13:03    Assumpte: Respondre citant

JA QUE DAMANAU OPINIÓ, TAMBÉ DIRÉ SA MEVA HUMIL E IGNORANT OPINIÓ.

JA QUE DUES CARTES IGUALS ,LLIGADES FAN ENVITS, SENSE LLIGAR NO SON RES , IDOI NO SON ENVITS. GUANYA SA MÀ.

AIXI I JUGAM NOLTROS I AIXI HO VEIG JO.

SALUT I BON TRUC
Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Aquest tema està bloquejat i no hi pots editar temes ni publicar respostes    Índex del Fòrum de www.retruc.net -> El reglament Totes les hores són GMT + 1 Hora
Pàgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum
Aquest codi te Copyright © de 2003 by PHP-Nuke. Tots els drets reservats. PHP-Nuke es software lliure sota la llicencia publica GNU/GPL.
Pàgina Generada al: 0.140 Segons